Gönderen Konu: Bilgisayarı Düşündürmek  (Okunma sayısı 3111 defa)

Çevrimdışı Ases

  • Admin
  • Üye
  • İleti: 594
    • Profili Görüntüle
    • Kişisel Sitem
Bilgisayarı Düşündürmek
« : 05 Ara 2009, 03:19:09 Cts »
Kimi zaman bir yazılımı kullanırken, kimi zaman bir oyunun ortasında, kimi zaman küçücük bir flash oyunda; bilgisayarı düşündürebilenler beni şaşırtıyor.

Bilgisayarın kendi kendine karar verebilmesini sağlamak, yapay zeka denen olguyu ortaya koymak, bilgisayarı düşünmeye itmek işte bu benim hayran olduğun ve yapmak istediğim şey.

Üstelik bunu bir de seviye seviye yapıyorlar oyunlarda kolay, orta, zor diye gittikçe daha iyi düşünüyor. Ne yapacağını senden önce biliyor sanki.

Bir çırpıda bütün olasılıkları hesaplayıp en iyisini seçmekte yatıyor iş çoğu zaman ama o olasılıkları o kadar hızlı hesaplatmak bir yetenek olsa gerek. Kendimi her zaman vasatın üzerinde bir kod yazarı ve iyi bir algoritma yazarı olarak gördüm. Ama konu yapay zekaya denk geldiğinde kilitleniyorum. Ya çok iyi bir şey istiyorum ondan yapamıyorum ya da gerçekten yapay zekaya dair bir problemim var.

Her ne olursa olsun ben ileride bir oyun programcısı ve daha da ötesinde bir oyun stüdyosu yöneticisi olmak istediğim için yapay zekayı anlamalı, çözmeliyim. Bilgisayarı düşündürebilmeliyim. Bilgisayarımı düşünmeye ikna etmeliyim.

Hadi Johanna bu gece beraber düşünüyoruz.


Not: Johanna benim bilgisayarıma verdiğim isimdir. Sweney Todd filminden alıntıdır. Ayrıntı için : http://www.youtube.com/watch?v=vUvfFKHkKno
Kaynak : www.canbu.info/?p=109
http://www.canbu.info - Benim blogum, benim fikirlerim, benim dünyam...
----------------------------------------------------------------------------
There is a crack in everything, that's where the light gets in.

mesut

  • Ziyaretçi
Ynt: Bilgisayarı Düşündürmek
« Yanıtla #1 : 05 Ara 2009, 14:38:57 Cts »
alice isminde bir sohbet programı vardı. İngilizce yapay zeka. Seneler önce onu incelemiştim.

Soruya yönelik 3 değişik yanıtı varsa onlardan birini seçip sana söylüyordu. Aynı soruyu çok sık sorarsan , sinirli cevaplar veriyordu.

İşine yararmı bilmem, benim gördüğüm basit bir yapay zeka örneğiydi.

Benim sorduğum soru:

Mesut : "Do you want to drink a cup of tea ?"

Program: "(Anna): Thanks but I'm not thirsty right now"


Başka bir örnek:

Mesut : "Yes"

Anna   : "I thought so"

Mesut : "Yes"

Anna   : "Okay......"

Mesut : "Yes"

Anna   : "Yeah....."

Mesut : "Yes"

Anna   : "Is there an echo in here?"



http://sourceforge.net/projects/j-alice/files/j-alice-win32/0.5/j-alice-win32-0.5.zip/download

Kaynak kodu cpp şeklinde:

http://prdownloads.sourceforge.net/j-alice/j-alice-src-0.5.zip?download
--------
j-alice.exe dosyasını çalıştırdığında, konuşabilmek için aşağıdaki adresi yazman gerek. Bir de irc serverlara bağlanıyor.

j-alice.ini dosyasından ayarlarsın onları.

http://localhost:8000/


Yapay zeka ve oyunlar hakkındaki düşüncelerim için çok oynadığım world of warcrafttan örnek vericem.

a) Yaratıkların seni görüp sana yönelmeleri level'ına göre.
    - Oyun içi uzaklık birimini yard olarak vermişler. Normal kordinatlarla alakası yok.
    - Yaratık senden 3 level yüksekse diyelim, seni 25 yard mesafeden görüyor ve saldırıyor.
    - Senin level'ından 10 ya da daha fazla level yüksek ise bu mesafe 50 ye çıkıyor.
    - Yaratığın sana sırtı dönükse görüş mesafesi yarıya düşüyor.

b) - Bir yaratıkla savaşıyorsun.
    - Yaratık kendini iyileştirme özelliğine sahip. Sahip olduğu health %53 ün altına düşerse otomatik iyileştirme büyüsü kullanabiliyor kendine.
    - Belli bir mesafe yakında size saldıran başka bir yaratığın enerjisi %53 ün altına düştü diyelim. Bu sefer ona iyileştirme uyguluyor.

Aslında oyunlarda yapay zeka gibi gözüken şeylerin çoğu matematik olarak önceden düşünülüp oyuna aktarılmış şeyler. Çok fazla düşündürülmüyor, Düşünebilme seçeneklerini programcı belirliyor ve oyunu oynayanda, oyundaki yaratıklar düşünüyormuş izlenimi uyandırılmaya çalışılıyor.

Humanoid bir class a saldırdığımda canı %20'in altına düştüğünde hemen başka bir humanoid yaratığa koşup yardım istemesi. Aslında koştuğu yerlerin bile önceden ayarlı olması. Çünkü koştuğu yerdeki yaratık daha önce ölmüşse bile yine aynı yere koşabiliyor yardım istemek için.
« Son Düzenleme: 05 Ara 2009, 14:59:43 Cts Gönderen: mesut »

Çevrimdışı system32

  • Üye
  • İleti: 14
  • Yap gitsin insan en çok hatalarından ders çıkartır
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bilgisayarı Düşündürmek
« Yanıtla #2 : 28 Kas 2011, 11:23:56 Pzt »
Yapay zeka diye bir şey bence yok.bilgisayar düşünemez  ki? istediğin kodu yazarsan yaz, senin çizdiğin dünyadan dışarı çıkamaz.en basitinden bir satranç oyunu.bilgisayar çok hızlı işlem yapabildiğinden dolayı tüm ihtimaller hesaplanır ve en uygun olan seçim yapılır.biz bunu düşünmek olarak algılamamalıyız.şundan dolayı ki; çok basit bir program yazarken bile .ihtimalini hesaplamayı unuttuğun bir komutta program çalışmaz.çünkü sen bilgisayarın işlem dünyasının sınırlarını çizmişsindir.zeka olarak değilde işlem kabiliyeti olarak bahsedebilir. Ases ; ileride çalışacağın yerlerde yapay zekaya ihtiyaç duymayacaksın bence.İstediğin meslekte başarılı olmak sadece farklı düşünmekten geçer.Farklı ihtimalleri hesaplamak,ve bilgisayara çok şey öğretmek.çünkü bilgisayar öğrettiklerini asla unutmaz:)

Çevrimdışı system32

  • Üye
  • İleti: 14
  • Yap gitsin insan en çok hatalarından ders çıkartır
    • Profili Görüntüle
Ynt: Bilgisayarı Düşündürmek
« Yanıtla #3 : 28 Kas 2011, 11:41:39 Pzt »
Bir bilgisayar mühendisi ile zamanında bulanık mantık meselesini konuşmuştum.Yazıyı yazdıktan sonra aklıma geldi,sanırım senin bilgisayarı düşündürmekten kastettiğin yapay zeka olarak bulanık mantık.yada türevleri.bilgin var mı bu konuda bilmiyorum ama eğer bilmiyorsan bulanık mantığı araştırmanı tavsiye ederim.

şuna da göz atabilirsin

http://tr.wikipedia.org/wiki/Bulan%C4%B1k_mant%C4%B1k