Gönderen Konu: Teşekkür Ederim  (Okunma sayısı 2023 defa)

mesut

  • Ziyaretçi
Teşekkür Ederim
« : 29 Kas 2009, 16:22:53 Paz »
Senelerdir C öğrenmek istiyordum. İnternetten karışık anlatımlı dersleri okuyup bir süre anlamaya çalıştıktan sonra sıkılıp bırakıyordum.

Programlama dilleri kadar öğrenmek istediğim bir şeyde 3d programları idi. Onlarda da hiç kolay olmasada bir kaç yılda kendimi geliştirdim, sonra da tekrar programlamacılık öğrenmek isteği doğdu içimde.

Benim amacım 3d ve programlamacılıkta yeterli seviye ye çıkıp oyun programcılığı üzerinde kendimi geliştirmek. Çocukluktan beri hayalimdir.

En son Sizin eklediğiniz 14 sayfalık C derslerini gördüm ve yeni başladım. Kolay ve anlaşılabilir bir anlatımı var. Size teşekkür etmek istedim.

Çevrimdışı Ases

  • Admin
  • Üye
  • İleti: 594
    • Profili Görüntüle
    • Kişisel Sitem
Ynt: Teşekkür Ederim
« Yanıtla #1 : 29 Kas 2009, 17:06:04 Paz »
Selam Mesut,

Yazdıklarını okuyunca ben şu açıdan mutlu oldum. Hayalini anlatmışsın ve aynı hayali paylaşıyoruz. Ne yazık ki ben kendimi hiç bir zaman 3D konusunda veya çizim konusunda geliştiremedim bariz bir şekilde yeteneksizim bu konuda.

Ama kendi adıma ortalamanın üstünde bir program yazarı olduğumu söyleyebilirim. Belki ileride beraber çalışabiliriz.
http://www.canbu.info - Benim blogum, benim fikirlerim, benim dünyam...
----------------------------------------------------------------------------
There is a crack in everything, that's where the light gets in.

mesut

  • Ziyaretçi
Ynt: Teşekkür Ederim
« Yanıtla #2 : 29 Kas 2009, 22:19:59 Paz »
3d olayı grafik ya da resimden biraz farklı. O yüzden bakışını biraz değiştirmek isterim.

3d konusunda kitaplar neredeyse hiç işime yaramadı. Mesela; max programını official videoları indirip kabasını izleyerek çözdükten sonra, öğrenmem daha kolay oldu.

Öğrendikçe çizim kısmının çok da zor olmadığını anlıyorsun. Yetenek çok fazla gerektirmiyor.

3D oyun modellerinde kullanılan poligon sayısı çok düşüktür. Bir karakterin orijinal halini editleyebildiğinizde çok kaba bir model görürüz. Ekran kartının iyi olmasına göre bu modelin poligon sayısı oyunda yükselir. Bu düz hatlarda bir yumuşama sağlar. Asıl karakteri güzel gösteren ise üstündeki kaplama. Gerçekçi kaplamalar kullanılabildiği gibi sadece renk vererek de kullanılabilir.

Kabaca programın kullandığı mesh aşağıdaki gibi, directx ya da opengl kullanılarak yumuşatılıyor oyunlarda sanırım. Bunu yapmak için dil bilmem lazım. Ama ben 3d programda, örnekle göstermek için, programlama dili kullanmadan, programın özelliği ile yaptım bu yumuşatma işlemini.  

http://img228.imageshack.us/img228/3653/26477399.jpg

Kaplama ve renk de eklense daha gerçekçi bir şeylere benzerdi. Basitçe kolaylığını göstermek istedim.

Bu tarz programlarda bir seviyeye kadar modelleme ve animasyonda geliştiriyorsun kendini ama sonra animasyonlarını kendin programlamak istiyorsun. Max script isminde bir scrpit dili var, onu öğrenmeye çalıştım, birkaç modelin kemik sistemini programlayabildim. Kendimi geliştirip hem oyun hem animasyon alanında ilerletebilmek için C dili gibi bir alt yapımın olmamasının eksikliğini hissettim.

Script dilleri daha kolay ama C dilini iyi bilirsem diğer dillere hakim olma konusunda daha iyi olacağım sanırım.

Ogre 3d ismindeki açık kaynak kodlu bir oyun motoru var. Bu motor ile kendi yaptığım modelleri kullanabilecek miyim merak ettim.

“C++” istiyor.  İndirdiğim oyun motoru editöründen bir şeyler yaparım dedim ama  editör değilmiş, sample bir kod olarak vermişler bütün oyun motorunu . C++ ile yapılmış.

Sample'ı compile edebilmek için önce "visual c++ 2010 express" , "dev c++",  onlarla yapamayınca, "code blocks" programını indirip yarım gün uğraştıktan sonra compile edebildim. Ogitor isimli bir editör program geliştirmişler. Onu sonradan fark ettim.

Ogre 3d ve 3d programlar ile bir bütünlük sağlayabilmek için C’nin temelini kavramış olmam lazım. En azından örnek programlardaki yazılanları anlasam gerisini çözebilirim gibi geliyor.

Eğer oyun konusuna benim gibi meraklı iseniz, ben her türlü paylaşıma açığım.
« Son Düzenleme: 30 Kas 2009, 12:10:11 Pzt Gönderen: mesut »

Çevrimdışı Ases

  • Admin
  • Üye
  • İleti: 594
    • Profili Görüntüle
    • Kişisel Sitem
Ynt: Teşekkür Ederim
« Yanıtla #3 : 29 Kas 2009, 23:33:49 Paz »
Oyun konusuna meraklıyım aslında. Evimde "24 Saatte oyun programlama" ve "3D oyun programlama temelleri" "3dsMax karakter tasarımı" kitapları filan da var ama kendimi pek geliştiremedim bu konuda. Genelde hep C++ ya da C# üzerine örnekler. Ben ise OOP de Java tercih ediyorum ondan örnekleri pek uygulamadım.


Şu sıralar Flash CS4 te oyun örneklerine çalışıyorum en azından oyun yapımının mantığını kavramak ve ilerletmek üzerine bir şeylr yapmak için. Ogre 3D yi de incelemeyi düşünüyorum şu an.

Bence "codeblocks" C/C++ IDE leri arasında gerçekten küçük ve yararlı olan bir tane onu kullanmaya devam edebilirsin. Ben 3 yıldır onu kullanıyorum C için.
http://www.canbu.info - Benim blogum, benim fikirlerim, benim dünyam...
----------------------------------------------------------------------------
There is a crack in everything, that's where the light gets in.

mesut

  • Ziyaretçi
Ynt: Teşekkür Ederim
« Yanıtla #4 : 30 Kas 2009, 11:58:19 Pzt »
Code blocks da çalıştığım örnekleri dos da çalıştırdığımda türkçe karakter ile ilgili biraz sorun çıkıyor. "Configure Editor" ile UTF-8 e çevirmek gibi çözümler denedim ama olmadı. Onu araştırıyorum. Eğer çözümü bulursam daha rahat ilerliycem. Belki sürümden kaynaklanan bir sorun vardır, farklı sürümleri bulup öyle inceliycem.
----
Max öğrenmek için kendi uyguladığım yolları sırasıyla aşama aşama yazayım.

Gerçekten en çok işine yarayacak 4 ders aşşağıda link olarak verdiklerim olarak düşünüyorum. Bunun kursuna gitsen ya da  bu konuda özel ders alsan bu linklerdeki eğitimlerin yarısı kadar güzel temel veremezler.

Dersler ingilizce ama bilgisayarın sesini kapatıp, sadece görüntüleri bile izleyen biri çok rahatlıkla çözebilir o kadar kolay.

Bu dersleri bulmadan önce okuduğum 4 tane kitaptan hiç birşey anlamamıştım.

http://images.autodesk.com/adsk/files/basicconcepts.exe
http://images.autodesk.com/adsk/files/modeling0.exe
http://images.autodesk.com/adsk/files/animation0.exe
http://images.autodesk.com/adsk/files/rendering.exe

Dosyaları extract edip çalıştırdığında çıkan menüde video derslere tıklayabilirsin.
Video derslerde 2 boyutlu bir resimden model oluşturma örneği var. Onu aşama aşama taklit ederek başlayabilirsin.

Başarılı olursan yaptığın örneği silip bir kaç defa aynı örneği yapmayı dene. modelleme tekniklerinin temelinin %40 ı diyeyim bu tek derste var.

Derste kullanılan dosyalara, seçeneklerin çıktığı menüden ulaşabilirsin.

Sıkıldığın anda bırak. ilk gün 30 dakika vaktini ayırıyorsun diyelim, 2. gün 40 dakika sonraki gün 1 saate çıkıyor bu. Giderek daha az sıkılıyorsun. Öğrendikçe sıkılmadan vakit geçirebileceğin zaman da artıyor.

Mekan modelleme ya da karakter modelleme ile hangisi hoşuna giderse, sonra oradan başlayarak kendini geliştireceğin bir yol çizeriz.

Ona göre foruma bilgi ekliycem.
« Son Düzenleme: 30 Kas 2009, 12:16:08 Pzt Gönderen: mesut »