Gönderen Konu: DEV-C++ ile DEBUG  (Okunma sayısı 23584 defa)

Çevrimdışı SLRSOFT

  • Üye
  • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #15 : 05 Tem 2010, 00:17:13 Pzt »
windows.h da olmadı,graphics.h ı da denedim oda olmadı...
Allah'ım,ya bu standart bir fonksiyon değil mi?
Ki elimde 2000 yılı baskılı C kitabı var,orada tanıtılıyor conio.h da...
Bu son strandartlaştırmalarda çıkarıldımı acaba?

Çevrimdışı kelebek

  • Admin
  • Üye
  • İleti: 772
    • Profili Görüntüle
    • it's me
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #16 : 05 Tem 2010, 11:10:08 Pzt »
conio.h standart değilki clrscr standart olsun :)
internet canavarı:
P3 700Mhz, 128MB Sd Ram, Trio 3D, 200GB hdd, Debian GNU/Linux lenny/sid 7x24x365:)
http://blog.yollu.com

Çevrimdışı SLRSOFT

  • Üye
  • İleti: 48
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #17 : 05 Tem 2010, 15:09:48 Pzt »
Evet standart değilmiş. :( Dev-C++ ın conio dosyasını inceledim...
« Son Düzenleme: 05 Tem 2010, 15:16:46 Pzt Gönderen: SLRSOFT »

Çevrimdışı Helegurbann

  • Üye
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #18 : 31 Tem 2010, 02:24:17 Cts »
Kod: [Seç]
#include <iostream>
#include <math.h>
#include <stdlib.h>
using namespace std;
 struct Toplatma{
      Toplatma(){
      int a;
      int b;
      int c;
     cout<<"Toplatmak istediğiniz birinci sayıyı giriniz:";
     cin>>a;
     cout<<"Toplatmak istediğiniz ikinci sayıyı giriniz:";
   cin>>b;
     c=a+b;
     cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlemin sonucu="+c;
      }}
 struct Cikartma{
     Cikartma(){
      int a;
      int b;
      int c;
     cout<<"Çıkartmak istediğiniz birinci sayıyı giriniz:";
    cin>>a;
     cout<<"Çıkartmak istediğiniz ikinci sayıyı giriniz:";
     cin>>b;
     c=a-b;
     cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlemin sonucu="+c;
      }}
  struct Bolme{Bolme(){
   int d;
   int a;
   int b;
   int c;
     cout<<"Bölünecek sayıyı giriniz:";
     cin>>a;
     cout<<"Bu sayı neye bölünecek:";
     cin>>b;
     c=int(a/b);
     cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlemin sonucu="+c;
     d=a%b;
     if(d<=10){
      if((d==1)||(d==2)||(d==7)||(d==8)) {
       cout<<"Kalan sayıda "+d<<" dir";                                
                                       }
       if((d==3)||(d==4)){
      cout<<"Kalan sayıda "+d<<" tür";                    
                          }      
       if(d==5){
        cout<<"Kalan sayıda "+d<<"tir";          
                  }  
       if((d==6)||(d==0))        {
        cout<<"Kalan sayıda "+d<<"dır";                
                         }
       if((d==9)||(d==10)) {
         cout<<"Kalan sayıda "+d<<"dur";      
                }                                                                              
                         }
                        if(d>10){
                  
      if(((d%10)==1)||((d%10)==2)||((d%10)==7)||((d%10)==8)) {
       cout<<"Kalan sayıda "+d<<" dir";                                
                                       }
       if(((d%10)==3)||((d%10)==4)){
      cout<<"Kalan sayıda "+d<<" tür";                    
                          }      
       if((d%10)==5){
        cout<<"Kalan sayıda "+d<<"tir";          
                  }  
       if((d%10)==6)        {
        cout<<"Kalan sayıda "+d<<"dır";                
                         }
       if((d%10)==9) {
         cout<<"Kalan sayıda "+d<<"dur";      
                }
                  
                  }                
      }   }
      struct Carpma{
   Carpma(){
     int a;
     int b;
     int c;
     cout<<"Çarpılacak birinci sayıyı giriniz:";
     cin>>a;
     cout<<"Çarpılacak ikinci sayıyı giriniz:";
     cin>>b;
     c=a*b;
     cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlemin sonucu="+c;
}
      }    
      int  main(){
          
          int l;
          int t=1,c=2,a=3,b=4;
          
          cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Toplama ise t'ye\n";
          cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Çıkarma ise ise c'ye\n";
          cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Çarpma ise a'ya\n";
          cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Toplama ise b'ye basınız:";
          cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlemi giriniz:"
          cin>>l;
          if(l==t) Toplatma:Toplatma();
          if(l==c) Cikartma::Cikartma();
          if(l==a) Carpma::Carpma();
          if(l==b) Bolme::Bolme();
          getchar( );
          return 0;
          
          }
      

Arkadaşlar şöyle bi kod derledim ama şöle hatalar aldım.Nedir bunların sebebi acep:



Kod: [Seç]
91 C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp   new types may not be defined in a return type

91 C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp   two or more data types in declaration of `main'
91 C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp   two or more data types in declaration of `main'
91 C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp   two or more data types in declaration of `main'
91 C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp   extraneous `int' ignored
91 C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp   `main' must return `int'

                                                  In function `int main(...)':
101 C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp expected `;' before "cin"
     C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp   [Build Error]  [Dort_Islem_Yeni.o] Error 1
« Son Düzenleme: 31 Tem 2010, 10:35:35 Cts Gönderen: kelebek »

Çevrimdışı Helegurbann

  • Üye
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #19 : 31 Tem 2010, 02:36:23 Cts »
Arkadaşlar özür dilerim buarada code tag olduğunu görmemişim.Bir dahakine daha dikkatli davranırım.

Çevrimdışı kelebek

  • Admin
  • Üye
  • İleti: 772
    • Profili Görüntüle
    • it's me
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #20 : 31 Tem 2010, 10:53:27 Cts »
struct tanımlamalarından sonra ; kullanmalısın.
girintilemelere dikkat edersen hatanın nerden kaynaklandığını bulman daha kolay olur.

Ayrıca main kısmı aşağıdaki gibi olmalı.
Kod: [Seç]
int  main(){
    char l;

    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Toplama ise t'ye\n";
    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Çıkarma ise ise c'ye\n";
    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Çarpma ise a'ya\n";
    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Bölme ise b'ye basınız:";
    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlemi giriniz:";
    cin>>l;
    if(l=='t') Toplatma::Toplatma();
    if(l=='c') Cikartma::Cikartma();
    if(l=='a') Carpma::Carpma();
    if(l=='b') Bolme::Bolme();
    getchar( );
    return 0;
}
internet canavarı:
P3 700Mhz, 128MB Sd Ram, Trio 3D, 200GB hdd, Debian GNU/Linux lenny/sid 7x24x365:)
http://blog.yollu.com

Çevrimdışı Helegurbann

  • Üye
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #21 : 31 Tem 2010, 14:06:42 Cts »
İlgin için teşekkürler.Dediğini yaptım sadece cin>> ile ilgili hata gitti.Bende hata mesajından yola çıkarak şöle bi düzenleme yaptım:
Kod: [Seç]
'int' main(){
    char l;

    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Toplama ise t'ye\n";
    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Çıkarma ise ise c'ye\n";
    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Çarpma ise a'ya\n";
    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlem Bölme ise b'ye basınız:";
    cout<<"Yaptırmak istediğiniz işlemi giriniz:";
    cin>>l;
    if(l=='t') Toplatma::Toplatma();
    if(l=='c') Cikartma::Cikartma();
    if(l=='a') Carpma::Carpma();
    if(l=='b') Bolme::Bolme();
    getchar( );
    return 0;
}

Aldığım hata mesajları şunlar oldu:

Kod: [Seç]
93:7 C:\Dev-cpp\Dort_Islem.cpp         [Warning] multi-character character constant
93    C:\Dev-cpp\Dort_Islem_Yeni.cpp expected unqualified-id before '\x696e74'
93    C:\Dev-cpp\Dort_Islem_Yeni.cpp expected `,' or `;' before '\x696e74'

Nese enazından üçe düşürdük yardımınla.Yol gösterdiğini için tekrar tşkler

Çevrimdışı Helegurbann

  • Üye
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #22 : 31 Tem 2010, 15:16:21 Cts »
Ya bi de arkadaşlar şöle bi probrlemim daha var.Şöle bi başlık dosyası hazırladım:

Kod: [Seç]
#ifndef _RESIM_YUKLEYICI_H_INCLUDED
#define _RESIM_YUKLEYICI_H_INCLUDED
#include <iostream>

#include <bfd.h>
 class Resim{
   
           
             'Resim( char* nokta ,int c,int d)';
            public : 'Resim::~Resim()';
                     
                     
             public : char* Resim::noktalar;
             public : int Resim::boy;
            public : int Resim::en;
             
      };
   
     Resim* 'ResimYukle(const char* filename)';
     
#endif

Fakat hain Dev-cpp den aldığım yanıt şu oldu:

Kod: [Seç]
D:\Dev-cpp\Makefile.win      No rule to make target `ResimYukleyici.o'.  Stop.

Bu nedir??Yardımlarınız için şimdiden tşkler

Çevrimdışı Helegurbann

  • Üye
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #23 : 31 Tem 2010, 15:18:38 Cts »
Ana kodlarda şunlar.Burada OpenGL kütüphanesiyle çalışmaya çalışıyorum görüldüğü üzre:
Kod: [Seç]
#include <iostream>
#include <stdlib.h>


#ifdef __APPLE__
#include <OpenGL/OpenGL.h>
#include <GLUT/glut.h>
#else
#include <GL/glut.h>
#endif
#include "ResimYukleyici.h"

 GLuint resimTanimlama;

using namespace std;




    
     GLuint resimYukleme(Resim* resim){
            GLuint ResimTanimlama;
            glGenTextures(1, &resimTanimlama);
            glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,resimTanimlama);
            
            glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D,                //Always GL_TEXTURE_2D
                 0,                            //0 for now
                 GL_RGB,                       //Format OpenGL uses for image
                resim->en,resim->boy,  //Width and height
                 0,                            //The border of the image
                 GL_RGB, //GL_RGB, because pixels are stored in RGB format
                 GL_UNSIGNED_BYTE, //GL_UNSIGNED_BYTE, because pixels are stored
                                   //as unsigned numbers
                resim->noktalar);    
            return resimTanimlama;
            }
            GLuint ResimTanimlama;
void isiklandirmaOzellikleri(){
    char *filename;
     glEnable(GL_DEPTH_TEST);
     glEnable(GL_LIGHTING);
     glEnable(GL_LIGHT0);
     glEnable(GL_NORMALIZE);
     glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
     Resim* resim=
     ResimYukle("Arkaplan.bmp");
    resimTanimlama=resimYukleme(resim);
     delete resim;
     }
    
     void Ozellikler(int c,int d){
          glViewport(0,0,c,d);
          glMatrixMode(GL_PROJECTION);
          glLoadIdentity();
          gluPerspective(45.0,(float)c/(float)d,1.0,200.0);
          }
          void ciz(){
               glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
               glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
               glLoadIdentity();
               glTranslatef(.0f,1.0f,-6.0f);
               GLfloat ambientLight[]={.2f,.2f,.2f,1.0f };
               glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
              
               GLfloat directedLight[]={.7f,.7f,.7f,1.0f};
               GLfloat directedLightPos[]={-10.0f,15.0f,20.0f,1.0f};
               glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,directedLight);
               glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,directedLightPos);
               glEnable(GL_TEXTURE_2D);
               glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,resimTanimlama);
               //Alt  
               glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MIN_FILTER, GL_NEAREST);  
               glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D, GL_TEXTURE_MAG_FILTER, GL_NEAREST);
              
               glColor3f(.0f,1.0f,.0f);
               glBegin(GL_QUADS);
               glNormal3f(.0f,1.0f,.0f);
               glTexCoord2f(.0f,.0f);
               glVertex3f(-2.5f,-2.5f,2.5f);
               glTexCoord2f(1.0f,1.0f);
               glVertex3f(2.5f,-2.5f,2.5f);
               glTexCoord2f(1.0f,1.0f);
               glVertex3f(2.5f,-2.5f,-2.5f);
               glTexCoord2f(.0f,1.0f);
               glVertex3f(-2.5f,-2.5f,-2.5f);
               glEnd();
               glutSwapBuffers();
               //Gerisi
              
               glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR);
               glTexParameteri(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
              
                glColor3f(1.0f,1.0f,1.0f);
               glBegin(GL_TRIANGLES);
               glNormal3f(.0f,.0f,1.0f);
               glTexCoord2f(.0f,.0f);
               glVertex3f(-2.5f,-2.5f,2.5f);
               glTexCoord2f(5.0f,5.0f);
               glVertex3f(.0f,2.5f,-2.5f);
               glTexCoord2f(10.0f,.0f);
               glVertex3f(2.5f,-2.5f,-2.5f);
               glTexCoord2f(.0f,1.0f);
               glVertex3f(-2.5f,-2.5f,-2.5f);
               glEnd();
               glutSwapBuffers();
               }
               int main(int argc, char** argv) {

              
              
                     glutInit(&argc,argv);
                     glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB | GLUT_DEPTH);
                     glutInitWindowSize(600,400);
                    
                     glutCreateWindow("OpenGL ArkaPlan Hazırlama");
                     isiklandirmaOzellikleri();
                    
                     glutDisplayFunc(ciz);
                    
                  
                    
                    
                     glutMainLoop();
                     return 0;
                     }

              


Aldığım hatalarda şunlar:
Kod: [Seç]
  [Linker error] undefined reference to `ResimYukle(char const*)'
  [Linker error] undefined reference to `Resim::~Resim()'
  ld returned 1 exit status
 D:\Dev-cpp\Makefile.win [Build Error]  ["OpenGL_Arka_Plan] Error 1
« Son Düzenleme: 31 Tem 2010, 15:20:45 Cts Gönderen: Helegurbann »

Çevrimdışı metegokalp

  • Üye
  • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEV-C++ ile DEBUG
« Yanıtla #24 : 07 Nis 2011, 20:32:21 Prş »

Öncelikle bir proje kullandığınızdan emin olun.


hata ayıklama aynen anlatılğı gibi her turlu yapılabilir bunun için proje olması şart değildir...


//selametle

Birebir help dosyası çevirisidir :)