İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - namiqsoft

Sayfa: [1] 2 3 ... 8
1
Merhaba. 2012-ci yılın aralık ayından Linux Mint kullanmaya başladım. Şu anda size yazdığım bilgisayarımda ise Windows 8 kullanıyorum. Linux ile devam ederken Ubuntuya geçiş etdim. 2 OS birlikde kullanıyorum. Sebeb ise firmamızın müşterilerinin yalnızca Windows  uyğylamaları istemesinden kaynaklanıyor. Çok sevdim Linuxu. Virus korkusuyla yaşamaktan bezmiştim. Şimdi günün büyük hissesini Linuxla geçiryorum, işde ise linux ve Windows 8 kullanırım. Açılıp kapanması iyi, ama Lisanslı Norton 360 kullanmama rağmen Windows 8 güvenli değildir.

Linuxun artıları:
  • Virus bulaşmaz
  • Çok çabuk açılır ve kapanır
  • Güvenlik en üst düzeyde.
  • Programların büyük kısmı ücretsiz
  • Windows kendi 2007 Word programı ile yazdığı dosyanı 2003 version programında açamıyor, ama Linuxda OpenOffice hepisin açıyor, OS farkı olmadan  :)
  • Lisans problemi Linux için yok, her kes ücretsiz kullanırken, Maykrozort UPDATE bile etmeseniz 2-3 ayda bir size sistemi format ettiriyor, etmezseniz kullanmanız zor, 10 dakikaya açılıb, 20 dakikaya bağlanmıyor  :evil:
  • Linux 6 ayda bir yeni version çıkarırken, Vindovsun KEYFİM GELİNCE YENİSİN ÇIKARIRIM demediği kalmış.
  • Linuxta kendi masaüstünüzü seçe bilme şansı olmuşken, Vindovsta tema bile yüklerken sorun çıkarıyor.
  • Keyfi geldiğinde kendiliğinden kapanıp mavi ekran sorunu yaratan Vindovs kimleri sinir etmoyor ki?
  • Linux her bir cihazda kullanışlı olmuşken, Vindovs 8 neden tablet için olmuş? - anlanılması zor! Dizüstü bilgisayarımdakı Metro Style dokumatik ekran değil ki, ben de Vindovsa hakk veriyim! Mouse ile kullanmamın ne yararı olmuşki?

Daha 1000lerle yazmam mümkün. Ama her kes Linux kullanmıyor, ben bile işde Vindovs kullnmaya mecburum. Ama kendi seçimim olan Linuxu daha çok sevir ve kullanmaya çalışırım.
İyi çalışmalar

2
SQL ve Veritabanı Yönetimi / Ynt: MySQL Veritabanı boyutları
« : 26 Ağu 2013, 15:22:18 Pzt »
Merhaba. Ben SQLITE 3 kullan derdim. Eyer veb projesi değilse, MySQL kullanmazdım. SQLİTE3 hem de taşınabilir bir vertabanıdır. Desktop programlamamda kullanıyorum. Veb projeler için ise Mysql çox kullanışlı. Arkadaşlar zamanında doğru cevaplamış, ama ben de ilave etmek isterim ki, önemli olan senin arama zamanı php kodlarını doğru yazman olacaq. Mesela, bir tabloda yalnızsa birisinin ismi lazım, bunun için
Kod: [Seç]
SELECT * FROM tablo_adi doğru programlama değil.
Kod: [Seç]
SELECT isim FROM tablo_adi yazman daha doğrudur. İlk bakışta bu birşeyler hissettirmiyor, ama veritabanı büyüyünce o kadar öneli oluyor ki, insanın çıldırması geliyor  :)

3
Bilgisayar Problemleri / Ynt: Hangi Antivirüs
« : 28 Oca 2013, 21:13:19 Pzt »
En sonunda Linux'a geçtim zaten :D

Tekraren merhaba. 10 yıldan daha fazla windows kullanıcı olduğum için zamanım boşa gitmiş   :o 2013 yılından itibaren ben de Linux-a tam geçtim. Çooook mutluyum. Avira ve Norton 360 kullnımı için para ödemiyorum. Ve linuxta bunlara gerek kalmadan güvendeyim. windowsdan daha güzel programlar bile kurdum.

Özgür yazılım için bu sayfaya borcluyum.

4
C Programlama Dili / Ynt: yardım
« : 07 Kas 2011, 22:18:52 Pzt »
kaynak kodu yazarken int main(void)'in içindeki void kelimesini yazmanın özel bi amacı varmı ne için yazılmaktadır?

Windows için C ile kod yazarken "main" fonksiyonu her zaman tamsayı bir değer döndüreceğinden bu int main (void) şeklinde daha geniş bildirilir. Ama gömülü yazılım için döndürülecek bir değer olmadığından dönüş tipi "void" olarak yazılır aslında. "main" ya da benzeri bir fonksiyon argüman almıyorsa "void" kullanmak boş bir argüman listesine göre tercih edilen bir yazım stilidir.
main fonksiyonu C++ dilinde
Kod: [Seç]
int main (int argc , char* argv[])olarak yazılır. Burada int geri dönüş değeri main fonksiyonundan çıkışta işletim sistemine geri döndürülecek değerdir. argc ise fonksiyon çağrılırken verilen argüman sayısıdır.  argv[] ise bu argümanların oluşturduğu listedir. yani programınızın ismi programismi.exe olsun gibi.

5
Programlama ve Veritabanı / Ynt: Matlab-Java
« : 24 Eyl 2011, 21:21:05 Cts »
Bir tane de ödev paylaşalım.

BIL 407 Bilgisayar Bilimlerinde 2. Ödev
Matematiksel Teknikler Veriliş Tarihi: 21.07.2011
Yaz 2011 Teslim Tarihi: 02.08.2011 (09:00)
Ödev teslimi ile ilgili kurallar
• Ödevi tek başınıza yapmanız beklenmektedir.
• Geç teslimler değerlendirmeye kesinlikle kabul edilmeyecektir.
• Yazılı raporunuzu bir kelime işlemcisi kullanarak hazırlamalı ve çıktısını beyaz A4 kağıda
almalısınız. Raporunuzun sunum şekli de notlandırmayı etkileyecektir.
• Yazılı rapora ek olarak yazdığınız MATLAB kodlarını elektronik ortamda da göndermeniz
gerekmektedir.
• Ödevinizin elektronik olarak https://submit.cs.hacettepe.edu.tr/ üzerinden teslim edilmesi gereken
kısmı sadece (ZIP arşivi şeklinde paketlenmiş) yazdığınız MATLAB kodlarını içermelidir.
Raporunuzun elektronik kopyasını veya örnek olarak kullandığınız görüntüleri elektronik olarak
göndermeniz beklenmemektedir.
• Raporlarınızın sonuna yazdığınız MATLAB kodlarını da eklemelisiniz.
Ödev
Bu ikinci ödeviniz kapsamında görüntü keskinleştirme, görüntü düzleştirme ve kenar bulma işlemlerini
gerçekleştirecek ve bu işlemlerin sonuçlarını inceleyeceksiniz. Ödevinizin gerçekleştirme kısmında ilgili
işlemleri farklı metodlarla yerine getiren programlar yazmanız beklenirken inceleme kısmında bu
metodların sonuçlar üzerindeki etkilerini birbirleriyle kıyaslamalı olarak analiz edeceksiniz.
1. Görüntü Keskinleştirme.
• Bir görüntüyü Laplacian operatörü kullanarak keskinleştiren bir MATLAB fonksiyonu yazın.
Yazacağınız MATLAB fonksiyonu aşağıdaki prototipe uygun hazırlanmalıdır:
function g = laplacian_sharpening(f, L)
f – girdi olarak verilen görüntünü
L – Laplacian maskesi
g – keskinleştirilmiş çıktı görüntüsü
• Bir görüntüyü unsharp masking tekniği kullanarak keskinleştiren bir MATLAB fonksiyonu yazın.
Yazacağınız MATLAB fonksiyonu aşağıdaki prototipe uygun hazırlanmalıdır:
function g = unsharpmasking(f, G)
f – girdi olarak verilen görüntü
G – blurring amaçlı kullanacağınız yumuşatma maskesi
g – keskinleştirilmiş çıktı görüntüsü
Yazdığınız fonksiyonları size sağlanan iki örnek görüntü ve sizin belirleyeceğiniz bir başka görüntü
üzerinde daha çalıştırın. Bu amaçla yazdığınız fonksiyonlara ek olarak hw2_1.m adlı bir script
dosyası oluşturun. Raporunuzda,
- Örnek görüntüleri karşılık gelen (farklı Laplacian ve yumuşatma maskeleri kullanarak elde
ettiğiniz) çıktı görüntüleriyle birlikte gösterin.
- Elde ettiğiniz sonuçlar üzerinden görüntü keskinleştirme filtrelerini analiz edin ve bu filtreleri
birbirleriyle kıyaslayın.
2. Görüntü Düzleştirme.
• Bir görüntüyü Gaussian filtresi kullanarak düzleştiren bir MATLAB fonksiyonu yazın.
Yazacağınız MATLAB fonksiyonu aşağıdaki prototipe uygun hazırlanmalıdır:
function g = gaussian_filter(f, msize, sigma)
f – girdi olarak verilen görüntü
msize – filtrenin boyutu
sigma – filtrenin standard sapması
g – düzleştirilmiş çıktı görüntüsü
• Bir görüntüyü median filtresi kullanarak düzleştiren bir MATLAB fonksiyonu yazın. Yazacağınız
MATLAB fonksiyonu aşağıdaki prototipe uygun hazırlanmalıdır:
function g = median_filter(f, msize)
f – girdi olarak verilen görüntünü
msize – filtrenin boyutu
g – keskinleştirilmiş çıktı görüntüsü
Yazdığınız fonksiyonları farklı derecelerde farklı gürültü tipleriyle bozulmuş (Gaussian, salt-andpepper,
vs.) farklı örnek görüntüler üzerinde çalıştırın. Bu amaçla yazdığınız fonksiyonlara ek olarak
hw2_2.m adlı bir script dosyası oluşturun.
NOT: Bir görüntüye Gaussian veya salt-and- pepper tipi gürültü eklemek için MATLAB’ta yer alan
imnoise fonksiyonundan yararlanabilirsiniz. Düzgün dağılımlı rastgele gürültü (uniform noise)
eklemek içinse MATLAB’ta yer alan randn fonksiyonuna dayalı bir fonksiyon yazabilirsiniz..
Raporunuzda,
- Örnek görüntüleri karşılık gelen çıktı görüntüleriyle birlikte gösterin.
- Elde ettiğiniz sonuçlar üzerinden görüntü düzleştirme filtrelerini analiz edin ve bu filtreleri
birbirleriyle kıyaslayın.
3. Kenar Bulma.
• Bir görüntüdeki kenarları Sobel filtresi kullanarak bulan bir MATLAB fonksiyonu yazın.
Yazacağınız MATLAB fonksiyonu aşağıdaki prototipe uygun hazırlanmalıdır:
function g = sobel_filter(f, esikdegeri, yon)
f – girdi olarak verilen görüntü
esikdegeri – eşik değeri
yon – görüntüde aranan kenar yönü (‘yatay’, ‘dikey’ veya ‘herikisi’)
g – kenar görüntüsü
• Bir görüntüdeki kenarları Marr-Hildreth (Laplacian of Gaussian - LoG) algoritması kullanarak
bulan bir MATLAB fonksiyonu yazın. Yazacağınız MATLAB fonksiyonu aşağıdaki prototipe
uygun hazırlanmalıdır:
function g = Marr-Hildreth(f, esikdegeri, sigma)
f – girdi olarak verilen görüntünü
esikdegeri – eşik değeri
sigma – Gaussian fonksiyonun standart sapması
g – keskinleştirilmiş çıktı görüntüsü
• Bir görüntüdeki kenarları Canny kenar bulma algoritması kullanarak bulan bir MATLAB
fonksiyonu yazın. Yazacağınız MATLAB fonksiyonu aşağıdaki prototipe uygun hazırlanmalıdır:
function g = canny(f, esikdegeri1, esikdegeri2, sigma)
f – girdi olarak verilen görüntünü
esikdegeri1 – alçak eşik değeri
esikdegeri2 – yüksek eşik değeri
sigma – düzleştirme için kullanılan Gaussian fonksiyonun standart sapması
g – keskinleştirilmiş çıktı görüntüsü
Yazdığınız fonksiyonları farklı yapılardaki örnek görüntüler üzerinde çalıştırın. Bu amaçla yazdığınız
fonksiyonlara ek olarak hw2_3.m adlı bir script dosyası oluşturun.
NOT 1: Görüntülerden elde ettiğiniz gradient bilgisini (görüntüsündeki kenarların büyüklüğünü ve
yönlerini) MATLAB’ta yer alan quiver fonksiyonundan yararlanabilir. Ekrana çizdiğiniz sonucun
daha anlaşılabilir olması için “her 10 pikselde bir göster gibi” bir örnekleme yapabilirsiniz. Ayrıca
ekseni axis ij komutu ile düzeltmeniz de gerekebilir.
NOT 2: Ödevin bu bölümünde MATLAB’da yer alan edge fonsksiyonunu kullanmanız yasaktır!
Raporunuzda,
- Örnek görüntüleri karşılık gelen çıktı görüntüleriyle birlikte gösterin.
- Elde ettiğiniz sonuçlar üzerinden kenar bulma algoritmalarını analiz edin ve bu algoritmaları
birbirleriyle kıyaslayın.

6
Programlama ve Veritabanı / Ynt: Matlab-Java
« : 24 Eyl 2011, 21:20:15 Cts »
Merhaba.
İstediğin bu olsun, arkadaş.  :)
Burada Admin dediği gibi link paylaştım ki, sitenin de çıkarların düşünelim. http://jeofizik.comu.edu.tr/egitim/egitim/ders_notlari/matlab/Matlab_I.pdf

Başka bir link daha http://matlab.uzerine.com/
Bu da işine yarayacak http://www.vestanbul.net/2011/01/12/matlab-da-grafik-fonksiyonlari-1/


7
Programlama ve Veritabanı / Ynt: C ile görsel programlama
« : 24 Eyl 2011, 21:13:22 Cts »
A.... bu arada istersen sana QT-ye başlaman ve çalışman için bu sitede ingilisceden çevrilmiş türkçe makaleler vere bilirim. Toplarsın e book olur.

8
Programlama ve Veritabanı / Ynt: C ile görsel programlama
« : 24 Eyl 2011, 21:10:39 Cts »
Merhaba. Hiç Microsoft ürünlerini tavsiye etmem (Ben windows 7 kullanıyorum, ama linux bilgim çok az olduğundan ve sorunlarım olduğu zaman cevab veren birinin olmadığından). windows kullanmama rağmen Visual Studio kulanmıyorum.
http://qt.nokia.com/downloads linkden QT indir ve her zaman memnun kalarak bizlere dua et.

9
Programlama ve Veritabanı / Ynt: c++ da yardim
« : 24 Eyl 2011, 21:00:24 Cts »
While ile döngü kura ve ya switch ile case-den seçim yaptıra bilirsin.

10
Programlama ve Veritabanı / Ynt: Vb.Net mi? C# mı?
« : 24 Eyl 2011, 20:55:57 Cts »
Bi kaç sorum olacaktı tercih için....
Her yönden (piyasa,şirketler,kapsam) bakımından hangisi öğrenilmeli?
Firmaların C# tercihinin nedeni nedir?
C# yapılanlar Vb.Net te yapılamıyor mu?

Bu soru her kes için değişir. Görsellik bakımından tam olmasa da aynı işleri yapıyorlar desem yanlış olmaz, inşallah. Hem C#  daha zor öğrenilir dene bilir, ama çok güzel işler yaptıktan sonra bunun da bir başka zevki oluyor. Ama ben sana ilk C öğrenmeni öneririm. Yok, sen ille de ben küçük işlerle uğraşmak isterim dersen,  o zaman hadi kolay gelsin.
Platforumdan bağımsız bir dil öğrenmen VB öğrenmenden daha akıllıdır düşünyorum. Bu yüzden C senin ilk seçimin olur, daha sonra C bildikten sonra C#  ve VB öğrenmen hiç de zamanını almaz. C#  Microsoftun desteği ile üretilir, ama ne zamana kadar bu yatırım olacaq bilmiyoruz ki! Hem C#  C++ üzerine kurulmuş dene bilir, neden C öğrenmeyelim ki? Hem C dili daha çok içler yapa bilir.
Hadi kolay gelsin, sen C öğrenmeye başla, inşallah. Zaten Çağatay Çebi beyin ne güzel anlatımı olmuşken neden bir BİSMİLLAH demeyelim ki! :)

http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_1.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_2.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_3.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_4.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_5.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_6.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_7.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_8.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_9.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_10.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_11.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_12.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_13.html
http://www.cagataycebi.com/programming/c_programming/c_programming_14.html

11
Programlama ve Veritabanı / Ynt: Türkçe Java Eğitim Setim
« : 24 Eyl 2011, 20:40:18 Cts »
Bu konuyu nasıl kaçırmışım bilmiyorum ama lütfen başka sitelere ait notları, videoları ya da benzeri malzemeyi bu şekilde paylaşmayın. Direkt ilgili siteye link verin ve dökümanlara/videolara nereden ulaşabileceğimizi yazın. Öbür türlü bu içerikleri hazırlayan internet sitelerine haksızlık oluyor.

Buraya bir baka bilersiniz.
http://ebookee.org/Developing-Android-Applications-with-Java-Part-2-2010-_1213316.html

12
Teşekkürler. Yararlı linkler.

13
Programlama ve Veritabanı / Ynt: Allegro ile oyun programlama
« : 24 Eyl 2011, 20:09:29 Cts »
Ayrıca http://www.programlamadefteri.com/tag/allegro-kutuphanesi linkden detaylı öğrene bilersin. Hadı kolay gelsin. Bu site her zaman benim işime yaramıştır. İnşallah şimdi daha bir kaç kişinin sevimli sitesi olur.

15
Programlama ve Veritabanı / Ynt: Allegro ile oyun programlama
« : 24 Eyl 2011, 20:02:22 Cts »
C de Grafik (allegro.h kütüphanesi) - Allegroda Buffer Kullanımı
Allegroda en çok işimize yarayacak şey "Buffer" dır. Çizimleri hareket ettirdiğimiz zaman şekillerde bozulmalar meydana gelir. Bu sorunu çözmek için buffer kullanılır.

Demek istediğimi iki ayrı kod parçasını ayrı ayrı derleyerek anlayabilirsiniz... İlk kod parçasındaki daire hareket ederken bozulmalar olmaktadır. İkinci kod parçasında buffer kullanarak bu sorunun üstesinden gelmiş oluruz.

 
#include
#include

int x = 100;
int y = 100;

int tempX = 100;
int tempY = 100;

int dir = 1;

void moveCircle(){

tempX = x;
tempY = y;

if (dir == 1 && x != 20 && y != 20){

--x;
--y;

} else if (dir == 2 && x != 20 && y != 460){

--x;
++y;

} else if (dir == 3 && x != 620 && y != 20){

++x;
--y;

} else if (dir == 4 && x != 620 && y != 460){

++x;
++y;

} else {

dir = rand() % 4 + 1;

}   

acquire_screen();
circlefill ( screen, tempX, tempY, 20, makecol( 0, 0, 0));
circlefill ( screen, x, y, 20, makecol( 128, 255, 0));
release_screen();
rest(10);

}   

int main(){

allegro_init();
install_keyboard();
set_color_depth(16);
set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0);
while( !key[KEY_ESC]){     
moveCircle();
}   
return 0;
}
END_OF_MAIN();

Bu koddaki sorunu kaldırmak için şimdi buffer kullanalım...
#include
#include

int x = 100;
int y = 100;

int tempX = 100;
int tempY = 100;

int dir = 1;

BITMAP *buffer;

void moveCircle(){

tempX = x;
tempY = y;

if (dir == 1 && x != 20 && y != 20){

--x;
--y;

} else if (dir == 2 && x != 20 && y != 460){

--x;
++y;

} else if (dir == 3 && x != 620 && y != 20){

++x;
--y;

} else if (dir == 4 && x != 620 && y != 460){

++x;
++y;

} else {

dir = rand() % 4 + 1;

}   

acquire_screen();
circlefill ( buffer, tempX, tempY, 20, makecol( 0, 0, 0));
circlefill ( buffer, x, y, 20, makecol( 128, 255, 0));
draw_sprite( screen, buffer, 0, 0);
release_screen();

rest(10);

}   

int main(){

allegro_init();
install_keyboard();
set_color_depth(16);
set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0);

buffer = create_bitmap( 640, 480);

while( !key[KEY_ESC]){

moveCircle();

}   

return 0;

}
END_OF_MAIN();

 

 

Artık Makalemizin Sonuna Geldik... Umarım İşinize Yarar Bilgiler Vermişimdir... Sürç-ü Lisan Eylemişsem Affola....

HERKESE BAŞARILAR....

Yazar: Kadir Turğut beye teşekkür ederiz.

Sayfa: [1] 2 3 ... 8